بنام خدای سبحان

سیمای کسانی که سرپرستی خدا را پذیرفته اند

میدانید که اگر در زندگی روزمره تان سرپرستی خدا را بپذیرید و او را در امور خود در نظر بگیرید چه سیمایی پیدا میکنید؟ این گوشه ای از جلوه پذیرفتن سرپرستی خدای سبحان است که نمود ظاهری دارد . در پس این ظاهر بطن های متعدد دارد که اینجا جای بحثش نیست.

آﻧﮑﻪ وﻻﯾﺖ و سرپرستی ﺧﺪا را پذﯾﺮﻓﺖ :


* ﮐﺎرﻫﺎﯾﺶ رﻧﮓ ﺧﺪاﯾﯽ پیدا ﻣﯽﮐﻨﺪ . یعنی درهر شغل و کاری که مشغول است رنگ خدا را در آن کار میتوان دید.

 

* ﺑﺮای ﺧﻮد ،رﻫﺒﺮی اﻟﻬﯽ ﺑﺮﻣﯽﮔﺰیند . یعنی در امور دنیا تحت سیطره و حکومت و رهبری غیر الهی ، مادی ، جبار و ستمگروفریبکار زندگی نمیکند و از رهبری پیروی میکند که متصل به خدا باشد

.

* راﻫﺶ روﺷـﻦ است. یعنی میداند جاده اصلی کدام است ،جاده فرعی کدام است و جاده خاکی کدام است و سعی نمیکند که از جاده اصلی منحرف شود به جاده های فرعی و یا خدای ناکرده به جاده خاکی هدایت شود.

 

*آینده اش معلوم است . یعنی میداند به کجا دارد میرود . مقصدش مشخص و ابهامی از آینده خود ندارد.

 

*به کارهایش دلگرم است. یعنی اگر مشغول هرکاری است چون کارش رنگ خدایی دارد و اعتقاد دارد نتیجه کار به خدا مربوط است و او فقط به تکلیفش عمل میکند درنتیجه در بدترین حالت نسبت بکارش دلگرم میباشد.

 

* در ﺟﻨﮓﻫﺎ و ﺳﺨﺘﯽﻫﺎ ﺑﻪ ﯾﺎری ﺧﺪا ﭼﺸﻢ دوﺧﺘﻪ و از ﻗﺪرتﻫﺎی ﻏﯿﺮ ﺧﺪاﯾﯽ ﻧﻤﯽ ﻫﺮاﺳﺪ. یعنی آنقدر توکل بخدا در کارهایش وجود دارد که نیازی به کمکهای غیر خدایی نمیبیند.

 

* از ﻣﺮگ ﻧﻤﯽﺗﺮﺳـﺪ و ﮐﺸـﺘﻪ ﺷﺪن در ﺗﺤﺖ وﻻﯾﺖ اﻟﻬﯽ راﺳـﻌﺎدت ﻣﯽداﻧﺪ. یعنی این مومن به مرتبه ای میرسد که برای تقدیم کردن بهترین و باارزش ترین موهبت الهی یعنی جان خود به سرپرست و ولی خود نه میترسد ونه ابایی دارد بلکه آن را باعث سعادت ابدی خود میداند.

 

*از انفاق وخرج کردن مال خود نگران نیست. یعنی چون میداند که مال خودرا به ولی خود میسپارد و او هم بموقع هم دردنیا ودر آخرت آن را شاید چندین برابربه اوباز میگرداند ودر هر دو طرف سود مادی کرده خشنود نیز میشود.

 

* ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ در زﻧـﺪﮔﯽ ﺑﺮای او ﺗﻠـﺦ و ﻧﺎﮔﻮار ﻧﯿﺴﺖ، یعنی اومیداند که همواره درهمه لحظات تحت نظر خداست واگر تنهای تنها باشد بازهم خدا هست و همدم اوست بهمین خاطر در سختترین لحظات حتی در سلول انفرادی و یا سیاهچال خود را تنها نمیبیند و خدا را کنارش میبیند.

 

 *ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻣﻨﻔﯽ در او ﺑﯽ اﺛﺮ اﺳﺖ، ﭼﻮن دل ﺑﻪ وﻋﺪه ﻫﺎی ﺣﺘﻤﯽ اﻟﻬﯽ داده اﺳﺖ. اگر هزاران یا حتی میلیونها نفر در موردش تبلیغات منفی بکنند چون او میداند که خدا شاهد است و رضایت خدا درغیر تبلیغات آنهاست مثل کوه در مقابل آن موج منفی می ایستد و مقاومت میکند.

 

* ﻏﯿﺮ از ﺧــﺪا ﻫﻤـﻪ ﭼﯿﺰ در ﻧﻈﺮ او ﮐﻮﭼــﮏ اﺳـﺖ. یعنی فقط به خدا نظر دارد و وقتی قلبا "  خدا رابزرگتر از همه میداند وفقط خدابرایش جلوه میکند همه چیزدر نظرش کوچک و بی اهمیت جلوه میکند.

 

*اگر کسی رادوست بدارد و یا اگر کسی را دشمن بدارد برای خداست. یعنی علت دوستی و دشمنی اش بر اساس تعالیم خدای سبحان است. آنکس راکه خدای سبحان فرموده دوست بدارید دوست میدارد و آنکس راکه خدا فرموده دشمن بدارید دشمن میدارد.

 

* اگر صدها راه در آمد برایش باز شود تنها با معیار الهی آن راهی را انتخاب می کند که خداوند ترسیم نموده است.