سلامی مجدد به دوستان وبلاگی ام

از اینکه بعد از مدتها  غیبت بحضورتان رسیده ام خیلی از شما پوزش میخواهم.

مدتها بود که بخاطر مشغله شدید کاری و همچنین مشغله تحقیقاتی و مطالعاتی نتوانستم آنطور که باید به وبلاگ خودم برسم و پستهای جدید بگذارم.

اما تمام سعی خود را خواهم کرد که از این ببعد حداقل هفته ای یک پست جالب در وبلاگ خودم بگذارم.

اما دوستان عزیز؛

آنچه که در این مدت توجه من را بخودش جلب کرد این بود که بسیاری از دوستان  چه بصورت پیام،  چه بصورت اس ام اس و حتی تلفن پیام میدادند که علاقه مند به کار دندانسازی آنهم از نوع تجربیش میباشند و میخواهند از نقطه ای شروع کنند و نمیدانند از کجا شروع کنند و از من تقاضای راهنمایی و کمک میکردند. و نیز بعضی از دوستان هم تقاضای فراگیری دندانسازی در محل کار من را داشتند.

در اینجا باید برای همه دوستان چند مطلب را توضیح بدهم:

  اول ـ دوستان عزیز باید به این نکته توجه کافی داشته باشند که اگر زمانی این شرایط وجود داشت که افراد بتوانند با کار کردن در یک دندانسازی و یا یک لابراتوار بصورت عملی و تجربی این فن را فراگیرند و بعد از چندین سال هم دولت آنها را برسمیت بشناسد و به آنها مجوز کار بدهد که بتوانند براحتی کار کنند،  دیگر این شرایط وجود ندارد و آخرین سری مجوزی که داده شد در سال ۷۱ بود و خود دولت علیرغم وجود قانون دندانسازان تجربی اعلام نمود که در آنزمان بخاطر شرایط جنگی و نبود دندانپزشک کافی و نبود تکنسین های دانشگاهی به دندانسازهایی که ۱۰ سال دندانسازی مستقل داشتند مجوز میدهد. و بعد از آن سری دیگر هرگز مجوزی صادر نشد و نخواهد شد. پس اگر دوستانی که فکر میکنند که در این مقطع زمانی میتوانند و امکان آن وجود دارد که از طریق تجربی رشته دندانسازی را یاد بگیرند و در آینده هم بتوانند از این حاصل یادگیریشان استفاده بکنند بشدت اشتباه میکنند.

آری، ممکن است شخصی بتواند در یک مکان دندانسازی ای در نزد استادی در این رشته تحصیل کار و تجربه بکند ولی از این ببعد هرگز نمیتواند به این کار بطور مستقل بپردازد و همواره باید بصورت کارگر در یک دندانسازی کار کند.

پس تنها راهی که در جلوی پای این افراد وجوددارد ورود به این رشته چه دندانسازی و چه دندانپزشکی در دانشگاه های داخل و یا خارج میباشد.

من از تمام دوستان خواهش میکنم این ذهنیت را از ذهن خود خارج کنند که بتوانند از طریق تجربی به این رشته بپردازند و بعد بخواهند با جواز از وزارت بهداشت و درمان به این کار بپردازند ولی اگر دوست دارند که این کار را یاذ بگیرند وسپس در یک لابراتوار دندانسازی جذب شوند و مشغول بکار شوند میتوانند در همین سایت برای من یادداشت بگذارند و موقعیت و تقاضای خود را برای من بفرمایند  یا به این شماره اس ام اس بگذارند 09370992030 تا اگر کاری از دست من بر می آید برایشان انجام دهم.

 

حسین خوان گستر

1 مرداد95