بنام خدای سبحان

 

شاید این جمله را بارها شنیده باشید که نماز ستون دین است. آیا تا حال به این نکته فکر کرده اید که ستون را برپا میدارند و نمیخوانند؟ پس نماز برپا داشتنی است نه خواندنی. شما در هیچ جایی از قرآن نمیبینید که خدای سبحان بفرمایند نماز را بخوانید و هرجاکه صحبت از نماز است سفارش به برپا داشتن نماز مینمایند.

 

 

پس بیایید نماز را برپا داریم. و بدانید هر کس توفیق آن را یابد که نماز را برپا دارد در حقیقت به خالص ترین روح بندگی حق تعالی دست یافته است و این مرتبه ای خیلی بالاتر از نماز خواندن است.

 

 

نماز خواندن ظاهر نماز است و برپا داشتن نماز باطن آن. بی دلیل نیست که خدای سبحان سفارش به برپا داشتن نماز پنج وعده در شبانه روز نموده است. یعنی همواره در شبانه روز در فکر برپا داشتن نماز باشیم . یعنی تقریبا در تمامی شبانه روز بفکر خدای سبحان باشیم  و به دستوراتش عمل کنیم یعنی حداقل ترک محرمات و عمل به واجبات و این یعنی همواره در فکر بندگی خدای سبحان بودن و این یعنی هدف آفرینش و این یعنی نماز بهترین و زیبا ترین و لطیف ترین ابزار و وسیله و حالت انسان برای رسیدن به هدف آفرینش میباشد.

 

 

حال باخواندن این چند کلمه شاید ذهنمان به جهتی برود که بتوانیم برای این سوال جوابی پیدا کنیم که اصولا چرا باید نماز بخوانیم.