بنام خدای سبحان

محمد نظیف

اگر از شما سوال شود از القاب و شهرت حضرت رسول الله ص کدامیک بیادتان می آید؟ تقریبا اکثرا لقب محمد امین آن حضرت را بیاد خواهند آورد. چون ایشان فردی مورد اعتماد و صادق و امانت دار بسیار معتبری بود.  اما آیا تا الان میدانستید یکی از القاب و شهرت های رسول الله ص محمد نظیف است؟

چرا ایشان به این لقب مشهور بودنند؟ چون همیشه تمیز ، مطهر ، منظم و معطر بودند. بطوریکه میگویند وقتی رسول الله ص از مسیری رد میشدند بعد رفتنشان رهگذران آن مسیر متوجه میشدند که نبی مکرم اسلام از آن مسیر رد شده اند چون آثار بجا مانده از عطر آن حضرت نشان از رد شدن ایشان از آن مسیر میداد.

یا در باره مسواک زدن ایشان آمده است که ایشان فرموده اند اگر بر امتم. سخت نبود مسواک زدن را واجب عینی میکردم.

جالب اینجاست که در کار خودم یعنی دندانپزشکی بسیار برخورد میکنم با افرادی که بسیار ادعای پیروی از قرآن و سنت را دارند اما وقتی بحث نظافت و طهارت پیش می آید از هر چی کافر و گبر کافرتر و گبر ترند. وقتی به دهانشان نگاه میکنید حالتان بهم میخوردبه ابعاد دیگر نظافت که جای خود را دارد که از حیطه تحلیل من خارج است.

باور نمایید که بسیاری از اوقات بعلت وحشتناک بودن وضعییت بهداشت دهان نتوانستم بر روی دهان بیمار کار کنم و علیرغم درد داشتن بیمار ابتدا آنها را وادار به طی دوره رعایت بهداشت نموده ام و سپس شروع بکار برروی دهان آنها نموده ام.

پس چه خوب است همانطور که امین بودن را از ایشان الگوبردای مینماییم نظیف بودن را نیز از ایشان الگو بردای نماییم و نیز بقیه صفات نیک ایشان را.

جالبتر اینکه چه بسیار افراد هستند که اصولا اعتقاد مذهبی ندارند و الگوبرداری از دین و سنت را ندارند و خیلی هم خود را اهل علم و متجدد و روشنفکر میدانند ولی وقتی به بهداشت شخصی این افراد توجه میکنید از عربهای بدوی قبل از دوران اسلام هم عقب تر است گرچه تیپ و شکل وشمایل قرن 21 را دارند .بسیار خرج لباس و رنگ و لعاب ظاهرخود میکنند اما از نظر بهداشتی و نظافت در حد صفر . معلوم نیست با این افراد با چه زبانی باید حرف زد تا تفهیم شوند که نظافت یکی از اصول زندگی است نه فروع.

این درد دل کسی بود که از صبح تا شب مجبور است با بهداشت دهان و دندان مردم سروکار داشته باشد.

25 / آبان / 1391