به نام خدا

 


سخنی نو


امروز شاید حدود چهار سال است که دستی به روی این وبسایت نکشیده بودم و بعد از چندین سال به کمک یکی از دوستان عزیزم که خیلی مرا تشویق به فعال کردن وبسایتم نمود شروع به نوشتن کرده ام.
 در این حدود ۵ سال خیلی تغییر و تحولات در زندگی خصوصی و کاری ام پدید آمده است چه تحولات شیرین و چه تحولات تلخ . از جمله مهم ترین و شیرین ترین تحول در زندگی ام ازدواج دخترم و نوه دار شدن من بوده  . چون برای اولین بار حس نوه دار شدن را تجربه ‌میکردم که برای من خیلی جالب و نو  بود . خیلی شنیده بودم که نوه شیرین تر از فرزند است اما تجربه نکرده بودم اما اکنون آن را با تمام وجودم حس می کنم.  باری  ، حس داشتن نوه مهمترین تحول در این چند ساله زندگی من بوده است .  
اگر بخواهم به صورت تیتر وار دیگر تحولات زندگی خود را در ۵ سال اخیر نام ببرم می‌توانم به بازسازی ساختمان قدیمی عمارت خوان گستر را که با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی انجام شد را نام ببرم  .

و یا به روز کردن مطب دندانپزشکی خود به آخرین تجهیزات و تکنولوژی دندانپزشکی روز دنیا و نیز به روز کردن مجموعه تکنیک ها و مواد دندانی با تکنیک های رایج کشورهای پیشرفته از جمله آلمان و آمریکا و ژاپن که حرف اول را در این رشته می زنند.
 و نیز شرکت در چندین کنگره و کلاسهای آموزشی و بازآموزی دندانپزشکی در کشورهای مختلف از جمله چین و  امارات علاوه بر شرکت در کنگره های جهانی که در تهران برگزار می شود . در این کنگره ها آخرین دستاوردهای این رشته  را به دندانپزشکان ایران ارائه میدهند.
در بعد تحولات روحی و اعتقادی به مطالب و نقطه‌نظرات جدیدی رسیدم که درجای خود باید به آن بطور مستقل پرداخت .   امیدوارم از این به بعد به مرور زمان کم کم آنها را در مقالات مستقل عرضه نمایم .
 در این چند ساله اخیر من همواره از طرف دوستان و عزیزان مراجعه کننده به سایت  مورد خطاب پیام های اس ام اس و یا تلگرام و  نیز ایمیل بوده ام که بدون استثنا موضوعات مطروحه شان حول  یک محور بود و آن هم اینکه چگونه می‌توان در این دوره  زمانه دندانساز تجربی شد ؟
و من هم با کمال شرمندگی جواب همه آنها را با یک متن از قبل آماده شده می دادم و آن اینکه دوران دندانسازی تجربی به سر رسیده است و در این دوره  زمانه دیگر امکان دندانساز تجربی شدن دیگر وجود ندارد . با وجود هزاران فارغ التحصیل رشته پروتز دندان در ایران و فارغ التحصیلانی که از خارج می آیند آنقدر زیاد هستند که جایی برای دندانساز تجربی باقی نمی ماند که من انشاء الله در مقاله مستقل به این موضوع خواهم پرداخت.
 یک موضوعی دیگر که همه دوستان از من تقاضا داشتند اینکه شرایطی را برای شان فراهم نمایم که آنها بتوانند وارد رشته دندانسازی بشوند . آخر من نمی‌دانم در کجای سایت خود حتی یک کلمه نوشته باشم که من این امکان را دارم که برای دوستان این شرایط را فراهم کنم؟  در حالیکه  که خودم در این رشته بازنشست شده ام و دیگر امکان اینکه برای دوستان شرایط دندانساز شدن را فراهم نمایم دیگر برای من وجود ندارد.
 همچنین در طول این چند سال اخیر بنا به سنت الهی چند تن از عزیزان خودم را که بر اثر کهولت سن و چه بر اثر حوادث مختلف و یا بیماری های مختلف از دست دادم که بسی برای من جای تاسف و اندوه واقعی گذاشته است که برای ارواح پاک همه انها سلام و فاتح می فرستم
 و السلام علیکم
حسین خوان گستر
5/ شهریور / 1396